Kto pierwszy rzucił pomysł na książkę CZASOPRZESTRZENIE. Jak uczyć historii i przyrody?

Od 2019 roku prowadziłam cykl warsztatów dla rodziców edukujących domowo pt.: „Jak skutecznie nauczyć swoje dziecko uczyć się samodzielnie”. Nie planowałam spisywać treści, które poruszamy na tych warsztatach. To był spontaniczny pomysł jednej z uczestniczek warsztatów. Aga [autorka vloga na YT EduRodzinka], bo o niej mowa, tak potem opisała to na okładce książki:

„Brałam udział w warsztatach organizowanych przez Kasię. Bardzo odpowiadało mi, że treści które nam przekazywała miały praktyczne zastosowanie (…) Podczas jednych z zajęć całkiem spontanicznie zaproponowałam Kasi, żeby napisała książkę. Aby ta wiedza mogła trafić do szerszego grona”.

Na kolejnych warsztatach zaczęłam sondować ten pomysł. Został przyjęty nadspodziewanie dobrze. Oczekiwania były bardzo wysokie. Potrzebna była książka, którą można czytać wielokrotnie, wracać do potrzebnych w danej chwili fragmentów i notować własne myśli. Książka – poradnik, a może przewodnik, który ułatwi podróż przez kolejne lata edukacji dziecka. Zbiór narzędzi, które pomogą sprawić, że edukacja stanie się bardziej ekscytująca, radosna, skuteczna. Wsparcie w nierównym boju wprowadzania dziecka w nowe przedmioty, które pojawiają się w programie klasy 4: historii i przyrody. Ale koniecznie w taki sposób, aby treści były pożyteczne dla rodziców dzieci w różnym wieku. I tych młodszych, i tych starszych.

Czy taka właśnie jest ta książka? No, coś ty?! – jak odpowiedziałaby moja starsza córka.

Książka CZASOPRZESTRZENIE. Jak uczyć historii i przyrody to pomoc, której ostateczny kształt zależy od ciebie. Tak, jak końcowy efekt edukacji zależy od dziecka, które się uczy. Daję ci narzędzia, pokazuję, jak możesz je użyć, ale to ty wybierasz i decydujesz, które i kiedy zaproponujesz swojemu dziecku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *